7 příkladů z mé praxe, které ukazují, že online marketing není pro každého

Práce v online marketingu vypadá pro řadu lidí lákavě. Platy se pohybují v příjemné výši často lehce nad průměrem a existuje velká šance, že můžete pohodlně pracovat z domova. Jenže všechno má své klady i zápory. Být opravdu dobrý v marketingu prostřednictvím internetu vyžaduje několik vlastností, které říkají, že to rozhodně není snadná práce pro každého. Vybral jsem těchto několik bodů z toho důvodu, protože si myslím, že jde o hlavní příčiny, proč jde o specifickou a odbornou práci.

Nesmyslné nové trendy

Ve světě online marketingu jsem se naučil, že někdy musíte umět překousnout i šílenosti. Kampaň je nejvíce výrazná ve chvílích, kdy je šokující a může se volně šířit mezi lidmi rychlostí blesku. S tím se ale často pojí sebezapření a touha po smysluplnosti. Pestré barvy, šíleně vypadající obrázek a claim, který lidi šokuje, pobaví, rozveselí, nebo naštve. Že jste raději pro citlivý marketing plný důležitých informací předávaných kultivovanou firmou? Potom se dá najít místo u slušné firmy, ale možná budete hledat déle.

Psychologie a sociologie vás úplně neberou

Podstatou celého marketingu bez ohledu na používaný kanál je hlavně efektivní probuzení zájmu u lidí a jemné donucení k nákupu. Když se tohle daří, máte výborné konverzní poměry a vaši zaměstnavatelé a klienti jsou spokojení. Často to ale vyžaduje studium psychologických a sociologických principů, což pro někoho nezní příliš lákavě. Mě osobně to naštěstí zajímá, takže si občas pročítám nejnovější práce z těchto oborů.

Nejste technický typ

Nastavení kampaně, vytvoření banneru, připravení publikace příspěvků na sociálních sítích. Pokud umíte výborně ovládat počítač a řadu internetových nástrojů, je to o mnoho jednodušší. Já hodně nacházím zalíbení v objevování nových pluginů a nástrojů pro efektivnější marketing a mám pocit, že bez toho by to snad ani nešlo. Kdo se toho ale nebojí, může se pustit třeba i do online investování, jak najdete v tomto článku.

Mohlo by vás to zajímat  Jak jsem si chtěl založit marketingovou agenturu, ale vůbec se mi to nepovedlo

Nechce se vám pracovat pozdě do noci

Noční práce

Tento bod se možná úplně netýká těch lidí, kteří mají klasický pracovní úvazek ve firmě, kde se starají o online marketing. Já ale pracuji na volné noze, takže ho znám moc dobře. Najednou se sejde velké množství objednávek a vy nevíte, kam dřív skočit. Takže se mi často nevyhýbá práce pozdě do noci, aby všechno bylo hotové v termínech a kampaně mohly začít běžet.

Nefungující kampaň

Tohle dokáže být hodně demotivující situace, kdy si připravíte na pohled krásnou a vyladěnou kampaň, kde všechno sedí a slibujete si od toho velké výsledky. Jenže problém nastává ve chvíli, kdy výsledky nepřichází. Prostě to nefunguje a klientovi jste tak promrhali část finančních prostředků jen s mizivým konverzním poměrem. Stalo se mi to zatím sice jenom parkrát, ale pokaždé to byl velký boj doplněný o touhu vykašlat se na to a vrhnout se do nějaké práce, která bude fungovat vždycky.

Špína od konkurence

Naštěstí to není tak časté a osobně jsem se s tím nesetkal. Ale známe to třeba z politiky. Marketingové týmy na sebe navzájem hází špínu, aby zvýhodnili svého klienta. Je to určitá forma strategie, takže je dobré připravit se na to ještě předtím, než se s tím přímo setkáte. Vyhnete se tak nepříjemnému překvapení a rozčarování z toho, jak jsou lidé vlastně zlí. Hlavně pro ženy by mohlo být složitější tohle ustát. Ovšem, že to jde, dokazují některé úspěšné podnikatelky a ženy v marketingu, kdy doporučuji podívat se na tento článek.

Neustálé sebevzdělávání a hledání novinek

Tohle by mělo platit téměř v každém oboru, kde se snažíte o určitou úroveň odbornosti a aktuálnosti. Já se například vzdělávám ideálně každý den alespoň jednu hodinu. Čtu si nové články z oboru a studie představující novinky, které mi mohou pomoci s lepším nastavováním kampaní. Obor vás musí bavit, protože jinak nebudete mít chuť hledat nové informace a snažit se pracovat na vlastním zlepšení. Pokud tedy chcete práci, kde děláte víceméně stále stejnou činnost a nemusíte příliš zapojovat mozek. Online marketing pro vás nebude to pravé.

Mohlo by vás to zajímat  Jak jsem si chtěl založit marketingovou agenturu, ale vůbec se mi to nepovedlo