Práce v online marketingu vypadá pro řadu lidí lákavě. Platy se pohybují v příjemné výši často lehce nad průměrem a existuje velká šance, že můžete pohodlně pracovat z domova. Jenže všechno má své klady i zápory. Být opravdu dobrý v marketingu prostřednictvím internetu vyžaduje několik vlastností, které říkají, že to rozhodně není snadná práce pro každého. Vybral jsem těchto několik bodů z toho důvodu, protože si myslím, že jde o hlavní příčiny, proč jde o specifickou a odbornou práci.
Obsah
Nesmyslné nové trendy
Ve světě online marketingu jsem se naučil, že někdy musíte umět překousnout i šílenosti. Kampaň je nejvíce výrazná ve chvílích, kdy je šokující a může se volně šířit mezi lidmi rychlostí blesku. S tím se ale často pojí sebezapření a touha po smysluplnosti. Pestré barvy, šíleně vypadající obrázek a claim, který lidi šokuje, pobaví, rozveselí, nebo naštve. Že jste raději pro citlivý marketing plný důležitých informací předávaných kultivovanou firmou? Potom se dá najít místo u slušné firmy, ale možná budete hledat déle.
Psychologie a sociologie vás úplně neberou
Podstatou celého marketingu bez ohledu na používaný kanál je hlavně efektivní probuzení zájmu u lidí a jemné donucení k nákupu. Když se tohle daří, máte výborné konverzní poměry a vaši zaměstnavatelé a klienti jsou spokojení. Často to ale vyžaduje studium psychologických a sociologických principů, což pro někoho nezní příliš lákavě. Mě osobně to naštěstí zajímá, takže si občas pročítám nejnovější práce z těchto oborů.
Nejste technický typ
Nastavení kampaně, vytvoření banneru, připravení publikace příspěvků na sociálních sítích. Pokud umíte výborně ovládat počítač a řadu internetových nástrojů, je to o mnoho jednodušší. Já hodně nacházím zalíbení v objevování nových pluginů a nástrojů pro efektivnější marketing a mám pocit, že bez toho by to snad ani nešlo. Kdo se toho ale nebojí, může se pustit třeba i do online investování, jak najdete v tomto článku.
Nechce se vám pracovat pozdě do noci
Tento bod se možná úplně netýká těch lidí, kteří mají klasický pracovní úvazek ve firmě, kde se starají o online marketing. Já ale pracuji na volné noze, takže ho znám moc dobře. Najednou se sejde velké množství objednávek a vy nevíte, kam dřív skočit. Takže se mi často nevyhýbá práce pozdě do noci, aby všechno bylo hotové v termínech a kampaně mohly začít běžet.
Nefungující kampaň
Tohle dokáže být hodně demotivující situace, kdy si připravíte na pohled krásnou a vyladěnou kampaň, kde všechno sedí a slibujete si od toho velké výsledky. Jenže problém nastává ve chvíli, kdy výsledky nepřichází. Prostě to nefunguje a klientovi jste tak promrhali část finančních prostředků jen s mizivým konverzním poměrem. Stalo se mi to zatím sice jenom parkrát, ale pokaždé to byl velký boj doplněný o touhu vykašlat se na to a vrhnout se do nějaké práce, která bude fungovat vždycky.
Špína od konkurence
Naštěstí to není tak časté a osobně jsem se s tím nesetkal. Ale známe to třeba z politiky. Marketingové týmy na sebe navzájem hází špínu, aby zvýhodnili svého klienta. Je to určitá forma strategie, takže je dobré připravit se na to ještě předtím, než se s tím přímo setkáte. Vyhnete se tak nepříjemnému překvapení a rozčarování z toho, jak jsou lidé vlastně zlí. Hlavně pro ženy by mohlo být složitější tohle ustát. Ovšem, že to jde, dokazují některé úspěšné podnikatelky a ženy v marketingu, kdy doporučuji podívat se na tento článek.
Neustálé sebevzdělávání a hledání novinek
Tohle by mělo platit téměř v každém oboru, kde se snažíte o určitou úroveň odbornosti a aktuálnosti. Já se například vzdělávám ideálně každý den alespoň jednu hodinu. Čtu si nové články z oboru a studie představující novinky, které mi mohou pomoci s lepším nastavováním kampaní. Obor vás musí bavit, protože jinak nebudete mít chuť hledat nové informace a snažit se pracovat na vlastním zlepšení. Pokud tedy chcete práci, kde děláte víceméně stále stejnou činnost a nemusíte příliš zapojovat mozek. Online marketing pro vás nebude to pravé.